Give me a break

Någon som bokar artister till en festival jobbar för verklig jämställdhet och väljer därför att INTE välja artister utifrån deras kön utan utifrån hur bra de är rent musikaliskt. Han kvoterar inte in kvinnor bara för att de är kvinnor med andra ord.

Suveränt och toppen tycker jag! 


Det tycker inte alla som går emot honom och kallar honom både det ena och det andra (framförallt antifeminin man, vilket jag själv blivit kallad några gånger fast jag uppenbarligen inte bär på manligt könsorgan).

Vill man inte alltid bli vald eftersom man är bäst på det man gör? Hur många kvinnliga artister (eller för den delen manliga) vill bli valda bara för att de har ett visst organ mellan benen? När jag jobbar som fadder vill jag att de ber mig hålla i en andakt eftersom jag är bra på det, inte för att det de andra gångerna varit en man och man vill vara för jämställdhet (läs falsk jämställdhet).


För att festivalen ska kunna gå runt krävs att folk köper biljetter. Folk kommer inte köpa biljetter om det är artister som är lite så där halvdana även om artisterna är kvoterade och festivalen "jämställd". Det är ju en ren förolämpning mot de riktigt duktiga manliga och kvinnliga artister som har FÖRTJÄNAT sin plats på festivalen men som får se andra glida in på räckmackor. 



Om man tycker jämställdhet handlar om kvotering och 50/50 indelning är man fel ute enligt mig. Lika rättigheter och skyldigheter för båda könen. En kvinna som gör ett lika bra jobb som en man ska ha samma lön för samma arbete. En man som gör sämre ifrån sig på arbetet än en kvinna ska ha sämre betalt och tvärtom. Det ska löna sig att vara duktig på det man gör, oavsett kön. 


Se till individen istället för till könet. Att ett företag har 50/50 indelning innebär inte per automatik att företaget gör bättre ifrån sig. Anställer/bokar man utifrån kön istället för kvalifikationer borde man inte arbeta med att anställa/boka överhuvudtaget...







Kvotering... give me a break. 



Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0