Skryt om hur bra ni är

Somnade just mitt i läsandet av en blogg. Snacka om diss mot den bloggen. Nog för att bloggfenomenet att skriva om helt oväsentliga och vardagliga saker och få de att låta intressanta, gastkramande och roliga är något jag håller varmt om hjärtat så går det till överdrift ibland. 

Vem vill sitta och läsa om nallebjörnar, rakade ben och O´boy med daimsmak? Inte jag i alla fall. Just därför jag skriver om de istället. 


"Naaaw...vem är den där lilla sötnosen"

"Ähum du?"

"...Du skämtar?"

"Nej, det där var du för ca 1 och ett halvt år sedan"

"Men lägg av... hur såg jag ut?!"

"Vadå, du sa ju nyss att bilden var söt?"

"Jamen det var ju innan jag förstod att den var på mig"



Är det bara jag som tycker att vi ofta gör oss till över bilder på oss själva? Det är nästintill tabubelagt att säga "shit vilken snygg bild på mig!" eller "damn my ass is looking fiiiine today". Varför? Ja säg det. Kanske beror det på att vi är uppfostrade så. Eller så kanske vi är rädda för att om vi slutar kritisera oss själva så öppnar vi upp dörrarna för andras kritik. Hur många gånger har man inte själv stört sig på när fotomodellen bredvid en på bilder beklagar sin "fulhet" medan man själv står och ser ut som om man precis gått igenom en storm, blivit stucken av en geting i ansiktet och fått en pinne uppkörd i rö....röret. Fast sen så stör man sig ännu mer när fotomodellen på nästa bild beundrar sin skönhet och snabbt kommer tanken "självupplåsta padda!" och man har svårt att göra annat än minen av att suga på en citron för att inte säga något elakt.


Folk som träffar mig tror att jag är en plugghäst utan något liv.


Folk som känner mig tycker däremot att jag är galen och impulsiv.


Jag för min del tycker att jag är allmänt knas i bollen men förbannat smart och rolig när jag tar initiativ.


Boys and girls - be proud of yourselves. Ni är alla som marängtårta. Söta och perfekta. Don't be afraid to say it.


Yours sincerely invisiblefrog




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0