Fika, någon?

Ibland önskar jag att jag hade varit någon annan för en dag. Inte för att jag tycker att alla andra människor verkar så hemskt mycket coolare än mig, utan för att det hade varit intressant att se hur jag hade blivit bemött som en annan person. Bemötandet hade kunnat besvara frågor som jag länge funderat på. 


Fråga nummer ett: Påpekar folk att man går inåt med fötterna (on a daily bases) för någon annan än mig?


Fråga nummer två: Är det bara jag som får bitchblickar när jag råkar stå där bussen stannar?


Fråga nummer tre: Finns det fler än mig som blir bemötta av höjda ögonbryn när man meddelar att man avskyr att fika?

Just den sista frågan är rätt så intressant. Jag har aldrig träffat en annan människa än just mig själv som inte ser något positivt i att sätta sig på något random café och ta sig en kopp kaffe med bulle. Antingen gör det mig till den enda café/fik-pessimisten eller så gömmer de andra sig för mig. Man kan fråga sig varför jag inte tycker om denna klassiska fikaaktivitet. Jag tror det helt enkelt beror på själva konceptet. Att sitta och glo på folk när man trycker in en fet chokladboll i käften samtidigt som man försöker se elegant ut och inte spilla allt för mycket pärlsocker, nja inte riktigt min grej. Jag är mer en "let us köpa the fika on coop forum and then eat it outside on a random parkbänk"- människa (oj vad stolt min engelska lärare kommer bli när hon ser den meningen!). 

Hellre baka än köpa kaka.
Hellre baka än köpa kaka.

Innan jag får en massa kaffesurplande fikaälskare på mig är det bäst jag avrundar. Och vad passar bättre än att säga "Good byes fågelbajs"? Antagligen tusen andra saker...

Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0