Shopping och Curry

Igår tillbringade jag dagen med att shoppa med Emma (yes jag vet, skräms också av mina fjortisbloggarfasoner). Fick köpt ett vitt linne och en vanlig vit tröja från HM, fina korsörhängen och hårspännen från Glitter och en grymt snygg tröja och en tydligen lite för liten men asvacker klänning från NewYorker. Bryr mig inte om att klänningen är liten, JAG BEHÅLLER DEN. Kärlek <3 Ni får se bilder någon gång. Kanske imorgon, kanske nästa vecka, kanske nästa år, vem vet?


Övningskörde lite olagligt med Johannes igår. För första gången känner jag att det faktiskt gick bra (minus några kärringstopp)! Växlade, parkerade och mötte en annan bil UTAN att drabbas av panik (där ljög jag, men jag hanterade paniken bra och körde inte in i den andra bilen). Sedan var tanken att jag skulle lämna av lite grejer i lägenheten typ badmattan och det. Men när vi kom in i korridoren som leder in till min lägenheten var en konstig dörr i vägen där inte min nyckel fungerade... så blev lite pissed off av det. Minns att det var någon kod som man ska använda men hade inte med mig papperet där koden stod så det var raka vägen hem.


Nu sitter jag i älsklings kök och har just gjort frukost. Äggröra. Tycker alltid att det smakar för lite med bara salt och peppar så brukar krydda med grillkrydda. Tyvärr stod en viss burk med curry bredvid grillkryddan. Guess what happens. Så nu käkar jag curryäggröra. Yummie... eller inte. Vill ni ha receptet på min grymma äggröra? Klart ni vill.

  • 2 ägg (som gärna nästan ska ha gått ut).
  • Random mängd mjölk (samma som ovan).
  • Salt och peppar.
  • Random smaksättare (helst inte nitroglycerin).
  1. Diska en stekpanna (där brukar de flesta få problem) om du inte har någon ren.
  2. Sätt i lite margarin (LITE inte liter).
  3. Värm den förhoppningsvis någorlunda rena stekpannan och dra sen undan den från värmen.
  4. Knäck i dina ägg (inte skalet) och häll i den randoma mängden mjölk samt salta och peppra efter tycke.
  5. Sätt tillbaka pannan på den varma plattan (VIKTIGT!) och sänk värmen lite.
  6. Rör om med valfri köksmojäng (trägaffel istället för elvisp är att föredra).
  7. När det ser ut som äggröra är det klart.
  8. Smaksätt extra om du vill och placera sedan på en tallrik (eller sten, hatt ja vadsomhelst).
  9. Njut (äcklas).
Awesome. Då har ni lärt er något värdefullt. Bara för det får ni en bild som inte har med någonting att göra.


Lizzie <3

Åå... saknar att ha min vovve springandes runt mina ben. Måste åka och hälsa på henne nästa vecka! Påminn mig kära bloggläsare (som ännu en gång är nere på i genomsnitt tre och en halv).


Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0