Förkyld HRL groda

Kom fram till jobbet och bytte om till min ack så icke stiliga ljusblåa arbetströja för att sedan upptäcka att all personal satt ner, i sina vanliga kläder. 

Kände mig lite lagom dum. 


Visade sig att vi skulle tillbringa de första 2 timmarna av arbetsdagen åt att gå en liten HRL-utbildning (inte mig emot, tjäna pengar utan att anstränga sig). Rätt kul faktiskt. Tyvärr så gjorde jag som vanligt bort mig. Min dockas luft försvann så var tvungen att fråga efter en ny (där ser ni ju hur osäkert det är att låta mig "rädda" livet på er). 


Efter att ha hånglat med "Mini-Annie" som saken hette så var utbildningen slut och någon annan snubbe började seriöst babbla i en timme om helt onödiga saker som alla redan vet (typ att man ska städa så bra man kan) och då passade min hals på att få världens hostattack. Pinsamt? Oja.


Men jag tog mig igenom dagen. Längtar verkligen till att de två kvarvarande veckorna är över. Trivs som ett lamm i en vargflock. 


Har förresten lyckats med bedriften att vara förkyld i 6 veckor. Känner att det börjar närma sig ett besök till vårdcentralen och kolla så man inte har bihåleinflammation. 


Döljer min rinnande näsa. Eller nåt.


Med andra ord: tyck synd om mig. 


Nu blir det TV. Det var länge sen vi var på date tillsammans.



Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0