Överhettad groda

Hej allihopa. 


Sitter hemma hos min prins familj och dör av värmeslag. Mycket har hänt skulle man kunna säga.
  • På vägen upp hit (3-4 timmar med bil) stannade vi till vid MAX för att köpa lyxshake.
  • På MAX parkering inser vi att bilen inte vill starta.
  • Efter mycket knuffande, panikslagenhet och min skicklighet bakom ratten (eller ja, prinsen skrek åt mig vad jag skulle göra) fick vi igång bilen.
  • Väl framme inses det att det inte är bilens batteri det är fel på utan startmotorn.
  • Bilkräket rullas igång och körs till verkstad.
  • Biljetter till bussresan hem köps.
Jag AVSKYR den där förbenade bussen, ett av kraven till att jag skulle åka med hit var att jag skulle få åka bil fram och tillbaka (kalla mig bitchig men bussresan förra gången var en mardröm). Det blir 0 grodlår av 0 på det händelseförloppet.


Annars har jag det väldigt trevligt här! Både huset och familjen är awesome. Har fått se breathtaking vacker natur, tänk er den vackraste ängen någonsin och så lägger ni till en fantastisk utisikt och några kossor (kossorna är mycket viktiga). Är lite arg på mig själv för att jag glömde mobilen i väskan så jag inte fick tagit några bilder...


En bild från i höstas när jag och Lina grejade med projektarbetet.
En lycklig groda som just doppat foten i vattnet.

Nu ska jag återgå till att bli kokt levande i den här bastun. Sommar javisst men jag föredrar när det inte är STEKANDE hetta som får en att svettas som en gris. Grodan som gris liksom. 


Yours sincerely invsiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0