Bye and thanks for all the tears.

På fredag tar jag studenten. Längtar jag som alla andra gör (om man ska tro på facebookuppdateringarna)?

Jag längtar ja.

Men inte till studenten.

Jag längtar till efteråt. Jag längtar till stunden då allt är över. Jag längtar till livet i framtiden.


Jag har väldigt många underbara människor i min klass, många som jag kommer sakna, men jag är trött på gymnasiet. Trött på all skit jag fått utstå under mina tre år där (nej inte mobbning, annat). Trött på snacket bakom ryggen, trött på hånflinande killgäng som fäller kommentarer om mitt utseende, trött på falskhet.


Jag kan ärligt talat inte förstå hur det här skulle kunna räknas som den bästa tiden i en människas liv? Ska jag glädjas över tiden där jag fått vatten kastat på mig, ord stuckna i ryggen och kommentarer som att jag inte har något liv (eftersom jag ve och fasa faktiskt PLUGGADE ordentligt inför prov)? Kolla på mina betyg så kan vi snacka om vem som har något liv inte bara nu utan i framtiden också...


Nä, tack och adjö säger jag bara.


Något borde jag väl i och för sig glädjas över. Aldrig någonsin har jag stått så stark ensam innan. Om det är något jag lärt mig så är det självständighet och det är då fanimej (titta... nu svär jag också...) bättre än att ändra på sig för att passa in.


Sedan får jag väl passa på och be om ursäkt för att varken min ekonomi eller lust räckte till att gå på "riktig" bal, för det upprörde uppenbarligen vissa. Ursäkta mig för att jag inte följer strömmen och är med på saker bara för att det är något man ska göra... Jag ber så jävla mycket om ursäkt för att jag inte tycker precis som er (wow en svordom till).


Så vad vill jag komma fram till? Förmodligen det här:



Alla fina människor jag lärt känna den här tiden: I wish you all the best of luck in the future!


Och till folk som av någon anledning finner mitt utseende eller personlighet som något felaktigt: Jag kunde inte bry mig mindre om vad som händer er i framtiden.








"Cause people are all the same
and we only get judge by what we do.
Personality reflects name
so if I'm ugly then so are you.
So are you."

Hoppas verkligen inte att mina klasskamrater tar illa upp... det är inte er jag menar. Ses på fredag med mössorna på?


Yours sincerely invisiblefrog


Kommentarer
Postat av: Lovis!

Snälla rar bästis! Vilket argt inlägg. Förstår vad du menar dock. Underbart att skiten är slut! Glaad att vi har kvar varandra efter dessa tre år :) <3

2011-06-08 @ 17:48:38
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0