Efter regn kommer solsken

Det har varit en väldigt jobbig helg. Typ en sån där helg där man bara vill leka struts och gömma huvudet i sanden. Men nu efteråt inser jag hur viktig den här helgen var. Den klargjorde för mig att mitt sätt att leva inte fungerar, att det måste ske en förändring. För min pojkvän är det mest viktiga i mitt liv, och ingenting borde stå i vägen för det. 


Eftersom jag inte tänker gå in på vad det är jag måste förändra förstår jag att det här är smått förvirrande för er. Men oroa er inte, grodan kommer inte sluta blogga! (Hemska tanke liksom?)


Så nu, efter en glass och en liten toblerone, är jag beslutsam över att bli en lycklig groda. En lycklig groda som kommer leva ett långt och underbart liv med en lång och underbar prins. Livet är för kort för att ödslas på att må dåligt, därför tänker min nya livsambition vara att må bra! Ni vet vad det betyder? Japp, här kommer det ätas mycket glass och chips. Love it.



Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.

Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


// "Du är det finaste jag vet" av Björn Afzelius

Sedan vill jag tipsa om en av awesome blogg! Helt otroligt att jag inte snubblat över den innan. http://egoinas.se/ LÄS! Helt underbar människa och en helt underbar blogg. Grodan gillar. Yours sincerely invisiblefrog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0