Filosofi tvi

Började dagen med en ordentlig långpromenad på två timmar. Kändes jätteskönt... efteråt. Det var kul i cirka en halvtimma sen blev det en massa blås och flås. Inte så kul. Men jag är ändå glad att jag fortsatte, nu är jag nämligen superpigg och taggad inför min plugghelg.


Älskling har ju tenta på måndag så tanken är att vi ska sitta på varsitt håll och plugga. Så nu ligger jag på mage i min säng med filosofiboken uppslagen och försöker få igång hjärnan. Filosofi är nämligen inte som de andra underbara kurser jag läser, typ matte, där jag knappt behöver tänka på det jag gör utan bara räknar på. Det här ämnet kräver att jag stannar upp och tänker efter i en evighet och vänder och vrider på allt innan jag kan skriva en mening. För att sedan sudda ut den och börja om. Not my cup of tea. 


Är förresten helt besatt av min nya frisyr. Stannar upp och speglar mig hela tiden, blinkar åt mig själv och säger á la Joey Tribbiani "how you doin?". Detta upprepas frekvent och blir aldrig tråkigt. Hm ego eller?


Nej nu ska jag fortsätta min date med Aristoteles. Han hade tydligen någonting att säga till om angående hur människor blir lyckliga. Mitt svar blir: "När de inte pluggar filosofi"

Egoboost. Yeah.

Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0