Motivationslös

Idag får alla hålla tummana för min älskling! Han ska skriva tenta idag och på torsdag nämligen. Lycka till finaste, I know you can do it! <3

Idag känner jag att jag verkligen inte vill åka hem efter skolan. Jag vill hitta på något. Dra iväg till någon random plats och vandra omkring i flera timmar och göra ingenting. Bara jag slipper sätta mig på mitt rum med en hög av läxor, för jag orkar absolut inte det. 


Lite konstigt, tidigare har jag aldig haft problem med att sätta mig två timmar med läxor och sen vara ledig. Nu sitter jag i fem timmar och får inte gjort någonting, utan sitter bara och glor in i väggen. Det blir värre ju närmare studenten jag kommer... jag tror helt enkelt att min hjärna börjar tröttna. Den vill göra det där jag aldrig gjorde med den när jag var yngre, alltså lät den vara avstängd då och då eller bedöva den med alkohol. 


Samtidigt höjs kraven på de få kurserna som är kvar. Nationella i svenska B närmar sig likväl slutprov i Matte E och Fysik B. Skulle banne mig behöva plugga fysik redan nu för att hinna, men jag gör det inte. Jag har helt enkelt... gett upp, gått in i väggen eller kalla det vad ni vill.

Om jag sedan kommer in på högskolan väntar 5 år till. Hur ska jag orka det? Finns det någon trollformel för att få tillbaka motivation till plugget? 


Får väl vända dig mig till min räddare i nöden... O´boy med daim. Inte haft en date med denne på evigheter. 

Nu börjar snart min matte lektion, smell yaa later.





Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0