Jag är inte fjortisbloggare.

Låt mig klargöra en sak. Vad för sorts bloggare jag är. Om vi ska ta några typiska särdrag för några utav alla olika sorters bloggare kan man skriva följande:

Fjortisbloggare
Kläder, smink, alkohol, tuttar och blablabla allt ointressant som vi ÄLSKAR att läsa. Det är något med denna fascinerande och intetsägande livstilen som vi inte kan få nog utav (ni får överleva generaliseringar).


Politikerbloggare
Se min pojkväns blogg : http://www.minvision.blogg.se/
Bloggar med ett språk varje svensklärare drömmer om och med ett innehåll som få ickeakademiker förstår.


Mamma/pappabloggare
Förälder + barn + vardag + andra trevliga saker.


Humoristiska bloggare
Se min absoluta favorit http://www.egoinas.se/
En härlig blandning av inlägg blandat med humor som gör att man börjar dagen med ett leende.


Bak/mat/godisbloggare
Grodkärlek på dessa underbara människor som skriver och har bilder på det absolut bästa i världen. Föda. <3




Sedan har vi en klar favorit : ketchupmamman som platsar in på både mamma/pappabloggar kategorin såväl som i humoristiska bloggar kategorin. 


I vilket fall som helst, vilken sorts bloggare är jag?
To be honest - I have no idea. 

Men jag vet att bland kategorierna ovan är det närmast jag kan komma humoristisk. 


Fast tyvärr saknar jag den där lilla egenskapen humor som någon förstår. Synd.


Så vi får bilda en ny kategori! Härmed döper jag mig själv till "Grodbloggare". 


Grodbloggare
Skriver om meningslösa saker från sin vardag och använder ofta ordet "blubbfisk". Grodbloggaren ogillar att fixa håret i flera timmar och tycker om att spela fistennis med sin hund. För ytterliggare information maila frågor till grodorager.grodmail.groda men vänta er inga svar, grodor är ofta mycket upptagna med försenade läxor och drickande av O´boy med daim i.


"Du är adopterad... nä jag skämta, hahaha....varför gråter du?"

Yours sincerely invisiblefrog



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0