Sommarjobb

Fick just ett mail där ämnet var "Feriearbete sommar 2011". 

Jag hade nästan glömt bort att jag ens sökt kommunjobb i år, så det var väl med föga (läs inga) förhoppningar som jag öppnade det. Jag läser texten "Gratulerar du är en av de 240 personer som blivit erbjuden sommarjobb" och min hjärna står stilla. Ett tag sitter jag bara och stirrar utan att förstå vad det står, sedan inser jag att mina ekonomiska problem med hyra i juli/augusti helt plöstligt har löst sig. 


Lycka mina vänner. Lycka. 





Ännu lite lyckligare blev jag när jag såg var någonstans jag ska jobba. På en... hm vad kan man kalla det? Allt-i-allo-gård! Lägergård/Café/Matsal/Camping/Vandrarhem/Konferens etc. U name it, they have it! 

Men det bästa är att gården finns med på kgh (kristna gårdar och hotell) vilket gör att grodan känner sig apatrygg (grodtrygg?)! 



Nu blir det med andra ord en händelsefull start på ett nytt liv. 

  1. Studenten
  2. Sommarjobb
  3. Flytta hemifrån
  4. Åka till Malta med sommarkonfirmanderna
  5. Förhoppningsvis börja på högskolan (antagningsbesked i Juli! Håll tummarna... eller ja, högra. Annars är det otur.)
  6. Förhoppningsvis klara av högskolan (förutsättning - se punkt 5).
Fast det förstås. Ska ju klara av två veckor proppfulla av prov först. Lucky me. 


Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0