Skillnad



Så här såg jag ut imorse och var sådär lite lagom taggad för fysikföreläsningar 08:00-12:45.

För att vara ärlig är det så jag oftast ser ut. Smutsigt hår, inget smink (möjligen ett par svarta glasögon som trillar ner för nästippen hela tiden) och sjukt trött.  


Så plötsligt åker jag hem till föräldrarna och får världens ryck när jag ser mina vackra systrar och tänker "shit jag vill också se så bra ut" vilket resulterar i flera timmars piffande, fixande och grejande. 




Efteråt struttar jag omkring glatt och fiskar efter kommentarer från alla jag möter på.

"Vad tycker du om mitt hår?"

"Passar jag i den här kavajen?"

"Har jag använt för mycket/lite smink?"

"Är jag fin nu?"


Är jag fin nu...? Är jag tillräckligt fin nu...?


Vet inte varför men just nu tycker jag att den översta bilden är finare. Jag kanske ser gladare ut på den undre, men det är en illusion. En blank yta. Egentligen är jag nog gladare på den översta. Då jag inte fixar mig efter kommentarer från andra utan är mig själv rakt igenom. 

"Är jag fin nu?" 

"Nej du är inte fin nu. Du är fin ALLTID."


Btw: ni som tycker jag ser sur ut i min mössa - jag filosoferade. Har en tendens att få den minen när jag tänker, vilket jag gör rätt ofta. 


Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker att du alltid är fin. Oavsett om du inte sovit på flera veckor, precis gråtit, precis vaknat, är skit sur eller om du är jättesminkad och iordning piffad. Du är alltid den finaste tjejen ! För det är din personlighet som lyser igenom allting. Du behöver varken smink eller en mössa för att känna dig fin. Det enda du behöver är en spegel som talar om för dig att du är FIN I ALLA LÄGEN. Puss å kram från Emmiis!

2012-04-24 @ 20:47:20
URL: http://Emmakristiansen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0