Gästbloggare för dagen- Emmiis!

Nejmen godkväll alla Grodälskare! Ja men för nu skriver jag ju på Mias blogg! Konstigt det känns att vara inne och skriva på någon annans. Men nu ska jag sluta prata strunt och prata lite om mig själv innan vi kommer till det gottiga! 
Ja jag är då Emma Kristiansen. Nybliven 20 år och även nybliven stammis på systemet.
Har varit bästis med Mia i, puuh.. 7 (?) år nu. Vi lärde känna varandra när jag började i samma klass som henne i sjuan. Vi blev inte vänner förrän i mitten av sjuan men (nästan) sen dess har vi varit oskiljaktiga! 
Vi är väldigt lika men samtidigt olika Mia och jag. Hon är sprallig, rolig och bara bäst, lite som jag faktiskt. 
 
JAG, bor för tillfället i Karlstad med sambon Marcus. Vi har nästan precis flyttat hit och jag studerar nu på Karlstad universitet för att till slut bli lärare! Men både Marcus och jag är ifrån kära Göteborg, så det blir nog att vi flyttar närmare sedan. 
 
På min blogg skriver jag om mitt liv som sambo, student, bästis, syster och dotter. Det är många olika roller och det är väldigt roligt när man tänker på hur olika man är med alla olika personer i sitt liv? Tänk själva efter hur många olika roller ni har och hur ni brukar spela ut de. Jag vet tillexempel att jag kan skratta så jag nästan dör med Marcus, men när jag är med Mia kan jag både skratta och gråta till jag nästan kissar ner mig. 
 
Hoppas att ni kikar in på min blogg och fastnar även där. [email protected] 
 
(hjälp vad stora bilderna blev här!?)
 
Dagen till ära har Mia och jag kommit på en rolig idé, nämligen att vi skriver några frågor var som vi sedan publicerar och svarar på här! Det är en salig blandning av frågor så det kan nog bli spännande eller vad tror ni?! 
 
Här är då Mias frågor till mig + mina svar!

En gång när vi flummade omkring på Stenungsunds torg träffade vi på Andreas (alias nöten) och hans brandmans kompis.Vad hette kompisen? (För bonuspoäng i form av en milkway – vad var det pinsamma samtalsämnet?)

Han hette Henrik vet jag. Rätt snygg för att vara gammal. Hmm vi pratade om sex tror jag..? Och Andreas skilsmässa!

Vilken är din allra bästa egenskap av följande tre: omtänksam, stenen talmudds befriare, kan få alla att skratta en dålig dag?

Hmm kuggfråga. Jag själv tror på stenen talmudds befriare (until I die!

På en skala från ett till tio, hur äckligt är det med senap på muffins?

- Inte värre än senap på muffins! Hade varit äckligare om muffinen var mjuk. Nu var den som knäckebröd eller möjligen som en vägg.

Vad är du mest nöjd över att ha gjort idag?

Jag gick till skolan fastän jag ville sova istället! :D

Vilket var ditt favoritämne i skolan och varför?

- Jag hade två tror jag. Eller tre kanske. Spanska gillade jag. Men jag gillade även svenska (soft) och engelska (soft). Så jag vet inte riktigt!

Vilken lärare var den bästa på högstadiet av följande tre: geten, hänga över axeln när du lagar mat – läraren eller snyggingen som i sjuan bad oss rita idealkroppen naken?

Geten always <3 Tyvärr har jag inget minne av den snyggingen!

Om du fick välja mellan att aldrig mer få se på tv alternativt aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

Aldrig mer se på tv!

Vilken/vilka har någon gång raserat något av mina älskade cidertorn: Hampus, du, Emanuel eller alla tre?

Alla tre tror jag , ooops. Hahah, fast Hampus var lätt bäst!

Har du någon gång haft rajtan tajtan i havet (alltså, fiskar räknas inte)?

Japp!

Vilken av tre följande aktiviteter var mest pinsam för stunden: när vi flasha BH:n för GP-huset, när vi badade nakna vid midnatt och det kom folk på bryggan eller när du lyckades få banverket att ringa polisen?

Inget av det vad jag minns nu. Gp-huset är ett fett minne, nakenbada är alltid underbart och polisen var bara komiskt! 

Mest pinsamma situationen som uppstått när du har haft rajtan tajtan på?


- Hmm det är nog antingen när Marcus bror bankade i väggen typ 15 gånger eller inne på H&M.

Och tillsist: vilket är ditt favoritminne med mig?

- Ååh det finns ju så många. Vilket av alla ska jag ta? 
Jag har två kategorier; dagarna i Stenungsund och dagarna i Göteborg. 

I Std var det nog när vi sov själva hemma hos dig, lagade mat, bakade och tog nattliga promenader. Det är en av alla underbara gånger! Eller en av promenaderna från mig till dig. Speciellt den gången med klackskorna... HAHAH.

Göteborg är nog gången med GP-huset. Älskade tiden när det var du och jag mot alla ! <3 

 

 

 

Det var nog detta jag hade för denna gången. Men jag finns alltid till hands för er som är uttråkade eller bara intresserade på emmakristiansen.blogspot.com Passar på att göra reklam för mig själv nu! 

 

Puss på dig bästis! Nu ska du få tillbaka din bloggish! 

 

 

Typisk bild från förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0