Through the years - part one

Eftersom jag har någon form av idétorka om vad jag ska skriva om (kan ju skriva i detalj om hur jag lyckades moppa in mig i ett hörn men det hade blivit lite väl pinsamt) tänker jag köra någon slags flashback på mitt egna liv. I den här delen (part 1 - duh) kommer jag skriva om mitt liv innan gymnasiet. 
 
1992 - the birth of a frog
Mamma och pappa har berättat att det var en väldigt händelserik födelse. Vid tre tiden på natten den andra maj, när det var en riktig jobbig storm ute, insåg min mor att det inte bara var gaser som tryckte på utan även en liten plutt som tröttnat på att ligga i en trång mage i 9 månader. Med min bror som barnvakt över min storasyster (2 år at the time. Syster alltså, inte bror.) knödde pappa in mamma i framsätet av bilen och försökte sig på att starta åbäket. No freaking way svarade startmotorn och la av. Efter att ha knuffat igång bilen mot en nerförsbacke lyckades pappa på något mirakulöst sätt undvika alla polisbilar i stan då han var tvungen att köra mot rött ljus för att inte vara tvungen att stanna så att skiten fick en chans att lägga av igen. Eller ja en anledning kan också ha varit att det var på håret att jag inte ploppade ut ner på bilmattan där och då. Visade min mamma nåd och ploppade inte ut förrän vi var framme vid Sahlgrenska sjukhus, för just så snäll är jag, och alla på jorden var lyckliga. Min familj var det i alla fall. 
 
 
1993 - 1 år med finklänning och kass bildkvalité
 
 
1995, 1996, 1997 (eller nåt) - chillar med bästa klädstilen på dagis 
Tillbringade dagarna med att få flisor i rumpan av rutschkanan som såg ut som en val (man klev in i stjärten och åkte ut ur munnen), äta maskar, skrämma slag på de mindre barnen, svänga min apa i svansen och leda nästan lyckade rymningsförsök. Bad ass ghetto brud (bodde i Angered så vem är förvånad). 
 
Det här tar så lång tid att jag väljer att snabbspola några år. Under de åren hann jag för övrigt med:
 
  • Misslyckas att tända det tredje ljuset i adventsljusstaken i luciatåget vi hade för föräldrarna på lågstadiet (och bli redigt förbannad över det ska nämnas)
  • Spela Petronella från plaskeby i ett annat uppträdande där min roll egentligen bestod av att dansa runt en jäkla rund sak med paraply och regnkläder på mig
  • Att flytta från götet till Stora Höga och Ucklum
  • Ha 2 katter, 2 fåglar och 1 kanin - alla döda
  • Inse att fotbollsträning är det värsta som finns
  • Bli utelåst x antal gånger
  • Bo granne med kossor (både riktiga och människor)
  • Tappa min bikiniöverdel i havet inför hela klassen i femte klass (andra dagen i nya skolan, jippi)
  • Bli konfirmerad och därigenom bli bästa vän med en som jag tidigare inte alls tyckte om (PUSS PÅ DIG <3)
2007, 2008 - Nian 
 
Hade helt galet freaking roligt med bästis på fregatten, tågstationen och församlingshemmet med kokosbollar, hallonsoda, tjejsnack och flummiga lekar. 
  
 
Med en icke existerande känsla för mode och hår. Fågelbo är ett understatement. Märk väl att jag håller i den tradionsenliga chokladkakan Emma! 
  
 
Lekade fjortis i sommarvärmen. Fatta att jag var bra på teater redan då! Det här är nog den porrigaste bilden på hela den här bloggen. Vet inte om jag ska säga mjau eller skratta så att sprutar snor ur näsan.
 
 
Chilling in Ytterby med kanske tusen skrattanfall. 
  
 
Tog oss igenom hela sista året och överlevde att säga hejdå till vår mentor, klassföreståndare och så kallade lärare Axel (alias geten) utan att grina. 
 
Det får bli slutet på första delen. Vet att ni väntar med spänning på nästa. Yeah right.
 
Yours sincerely invisiblefrog
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha vilket roligt inlägg! As bra idé ju :D Kul att läsa om hela livet liksom :D Fina bilder har du oxå :D hahah vi har allt haft roligt du å ja <3

2012-12-08 @ 23:16:40
URL: http://emmakristiansen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0