Through the years - part three

Nu kör vi del nummer tre. Vad hände egentligen under året som kom?
 
2009, 2010 - tvåan
 
Förstod ÄNTLIGEN mig på det där med hår. Började med klippning, fortsatte med färgning, lekte med plattång och testade kort frisyr. Började tycka att jag såg helt okej ut och tog ett eget beslut att bli lite av en ensamvarg. Tog plugget på största allvar, vilket lönade sig i slutändan kan jag väl avslöja. Bästa ämnet - matte c och d. Sämsta - äckliga gymnastikskiten som egentligen går ut på att få folk som inte är de mest fysiska att må så dåligt att de hellre dör än springer det där jävla 2 km testet på tid igen. 
 
 
Hann skaffa glasögon innan hårfärgning (efter att ha suttit längst fram i klassrummet och ändå inte sett vad det stod på tavlan) och tog den stiliga färgen röd. Budget glasögon som ofta gick sönder så att glaset trillade ut men jag älskade de ändå. Åkte på ett väldigt känslosamt läger till Berghem med kyrkan och blev fadder i Stora Höga. Begav mig senare på konfirmandläger där Calle gav mig sin mobil med uppmaningen att rita något, varvid jag får prestationsångest och målar det jag ritat mest sen första klass. Bokstäverna i mitt korta men fina namn. 
 
 
Blev tack vare snyggingen ovanför beroende av Twilight och självklart var vi inte sena med att se filmerna på bio när de kom ut. Har tagit mig ur twilight besattheten nu. Alla fjortisar som blev kåta på Pattinson efter att första filmen släpptes, utan att ens ha rört boken, gick mig så nådigt på nerverna att jag tog avstånd från allt som hade med twilight att göra. Var dock fortfarande hemligt kär i min version av bokens Edward.
 
 
(Ja ni får leva med att de där förbannade gröna fyrkantsjäklarna kom med på bild, jag lovar er att det finns värre saker i livet. Typ hemorrojder.)
 
Gick på min första nyårsfest där värden låg och spydde/däckade på toaletten vid åtta på kvällen. Helmys var det i alla fall, även om det slutade med att jag somnade på någons säng. Minns att jag också lyckades välta ut min cider över hela golvet i köket när jag skulle göra armhävningar. Smidig som vanligt. 
 
 
Lägger bara in en påminnelse att det faktiskt förekom skola också. Vad är snyggare än en groda i labbrock förresten? Nej just det. Ingenting. Egoboost.
 
 
Så var det ju det här med klänningen från Gina Tricot också. Min mamma lyckades faktiskt få en klänning helt gratis där (visserligen inte speciellt snygg). Mamma köpte ett gäng kläder på Gina och när hon skulle betala missade kassörskan att knappa in jeansklänningen, så det kom inte med på kvittot. När mamma upptäckte misstaget hemma (efter att vi provat den och inte velat ha den och hon letade rätt på kvittot för att kunna lämna tillbaka den) gick det minsann inte för sig att lämna tillbaka klänningen - eftersom den inte fanns på kvittot. Jahopp, skyll er själva då tänkte jag och hängde den i min garderob. 
 
 
Upptäckte att någonting som heter eyeliner existerar och went totally emo då och då. Eller ja, blandning av fjortisemo kanske eftersom 90 % av bilderna togs i badrummet. 
 
 
Den andra maj 2010 fyllde denna groda 18 och räknades inte längre som ett barn. Det hindrade inte mig från att bli stormförtjust i min björn-nyckelring med polotröja och älskade lilla Bojje var med mig var jag än gick i skolan. Ja, även på toa. Men då satte jag honom på handfatet och vände hans huvud mot dörren. Lite integritet har jag faktiskt, någonstans djupt inne. 
 
 
Det var allt mitt ekoöra orkade med idag (sjuuuuukt trött) så jag önskar er god natt. Ni fortsätter väl hålla utkik efter del fyra va? Det vet väl alla att de smarriga bitarna kommer i fjärde delen av saker. Fjärde chokladbiten smälter alltid i munnen, i breaking dawn har de äntligen äh... äh... rajtan tajtan och mitt beloved kylskåp ligger ca fyra meter bort från där jag sitter just nu.
 
Yours sincerely invisiblefrog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0