Through the years - part two

Här följer nu fortsättningen på min korta redovisning av mitt 20 åriga liv. Föregående del slutade med att jag gick ur grundskolan vilket betyder att del två börjar med första året på gymnasiet. Det är faktiskt det enda som kommer idag. Anledningen kan ni läsa längst ner i inlägget. Enjoy (eller inte, I don't give a fuck actually). 

2008, 2009 - Ettan 
 
Hade fortfarande inte riktigt förstått mig på det där med hår när jag den 19 augusti 2008 startade min tre år långa resa på naturlinjen på Mimers Hus i Kungälv. Frasen "språkriktighet är viktigt, man går inte på begravning i shorts!" trycktes in i min hjärna på svensklektioner och matten kunde jag sova mig igenom ett bra betyg på. 
 
 
Fortfarande inte hittat plattången men har åtminstone förstått att det är något rejält märkligt (läs fult) med min lugg och försökt få bort den med hårspännen. Började skriva dikter regelbundet. 
 
 
Gjorde tappra försök med håret och hade ändå tid att hänga med världens bästa Emma och göra pastagratäng, kolla Mamma Mia och hugga största tobleronen ever i småbitar. Klarade av första halvan av gymnasiet rätt bra faktiskt. 
 
 
Fick ett litet helvete några veckor i februari 2009 och funderade starkt på saker man inte får tänka på. Vill ni ha en bättre förklaring? Sure why not.
 
Det hela började med att jag en rast satt på en bänk vid skåpen och läste, vilket jag spenderade de flesta rasterna med, och en äldre tjej och kille närmar sig mig. 
 
De: "Känner du ****** *******?" (killnamn)
Jag: "Äh... ja?"
De: "Han säger att ni knullat!" (här hånflinade de åt mig)
Jag: "Va? Ähhh nej det har vi verkligen inte gjort..." 
 
Det började bli en riktig obehaglig stämning i luften och de fortsatte sitt hånande en liten stund medan jag med darrig röst försökte försvara mig. Jag var nämligen oskuld vid tillfället och att då få ett rykte om mig på det sättet skrämde skiten ur mig. Att överhuvudtaget skriva ner det här gör att jag fylls med obehag. 
 
Tillsist gick de därifrån och jag återgick med skakande händer till min bok. Någon minut senare hörde jag elaka skratt och viskningar från våningen ovanför (skolan är byggd så att den översta våningen har som en slags balkong över den mittersta våningen) mitt skåp och jag kände instinktivt att något var fel. Innan jag hann reagera kastades vatten över mig och min bok uppifrån och skratten blev högre. Med tårar brännande i ögonen kastade jag in min bok i skåpet, sprang till toaletten och försökte desperat torka bort vatten från hår, ansikte och kläder innan lektionen började.

Engångsföreteelse? Think again. Nästa gång satt jag vid samma bord som mina klasskamrater och pluggade kemi i studiehallen (mittendelen av mittersta våningen) och samma känsla av att något var fel slog mig sekunder innan vattnet återigen droppade från mitt hår. Efter den tredje gången, då de gick över till att kasta våta pappersbollar på mig, brast det för mig och jag gick till en lärare som genom en annan lärare äntligen fick slut på det. Något av det värsta jag varit med om, men jag överlevde. För jag var och är starkare än omogna skitungar och deras problem. 
 
 
Fick mycket stöttning av mina vänner men mest från älskade Lovis. Älskar dig <3
 

Lyckades tillsist få insikt om att hår ändå kan se snyggt ut om man anstränger sig. Därför mutade jag min lillasyster Cissi att anstränga sig och åstadkomma något med mitt kråkbo och hon har typ magiska fingrar. Synd att bh-bandet åkt ner. Sabbar perfektionskänslan. 
 
 
 
Tog mig genom första året på gymnasiet och spenderade sen mycket av sommaren i skogen med världens finaste hund. 
 
Har inte riktigt ork att skriva mer nu (det tar musten ur en att berätta känsliga saker) så därför lämnar jag er återigen med en cliffhanger.
 
  • Kommer jag få ordning på mitt hår?
  • Stämmer det att jag var en twilight älskar/galning?
  • Lyckades min mamma få en klänning på Gina Tricot gratis?

Det får du reda på om du orkar vänta på part three. 
 
 
Yours sincerely invisiblefrog
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0