Äventyret så långt

Hejsan hoppsan alla grodläsare! Skrev ju senast att jag skulle iväg på äventyr och det får man verkligen säga att jag  gjort, kanske lite för mycket till och med. Jag kan la köra hela historien från början till ja nu eftersom det inte riktigt är slut än. Varning för lång text (fast knappt en femtedel av vad som finns på Johannes blogg, jisses den människan gillar att skriva). 
 
Allt började med att jag och prinsen (Johannes) packade ihop oss i hans rostiga gamla golf och gav oss ut på vägarna med siktet inställt österut där hans föräldrar bor. Det första jag inser är att värmen kommit smygande till Sverige lite som en brakfjärt gör. (Ni vet sådär att man inte anar något till en början och sen slår lukten till med en hejdundrande kraft.) Solen valde att gassa bara på min sida av bilen och med urkass aircondition (nästintill obefintlig) tog det inte lång tid innan bilresan förvandlades till en mardröms bastu och jag till en grinig barnunge. 
 
Vid Borås flyttade jag mig till den skuggiga sidan av baksätet och fick pusta ut cirka 5 minuter innan Johannes brister ut i ett "hm något är fel på bilen" och kör in mot vägkanten (tack och lov i skuggan av skog, ljuvliga skugga). Det hela slutade med att vi blev bärgade till Ulricehamn och där kom de underfund med att bilens generator suger apa. Blev till att hyra en liten bil från Toyota strax bredvid (av världens kanske skönaste bilförsäljare om jag får tillägga) för att ta oss fram till vårt mål. Väl framme blev det grillat till middag, alltså ett väldigt bra avslut på dagen. 

Läser du fortfarande? Ja men fortsätt då för all del att läsa om idag också om du vågar och orkar (du blir belönad med bilder i slutet, lovar).

Hela dagen idag har spenderats med Johannes och hans föräldrar på en ö, vi åkte ut med deras två båtar och gjorde allt som man ska göra på en ö. Solade, badade, åt, spelade yatzy (JAG VANN), åt, trampade på barr, trampade på pissmyror och fikade. Riktigt härligt, minus pissmyrorna. Imån blir det hemfärd till götet igen. Undra hur det ska gå eftersom hyrbilen ska lämnas i Ulricehamn. Spännande. 
 
 
 
Tänkte avsluta med att visa lite mer av zebraklänningen eftersom jag är totalt tokig i den. 
 
 
Ha lite överseende med den sura minen, hade försökt ta bild i 30 min och tröttnade tillsist.
 
Yours sincerely invisiblefrog
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0