Today

Goder afton!

Just nu känns det som någon proppat mig full med sömnpiller och sedan sjungit vaggvisor i flera timmar för ligger snart med huvudet på tangentbordet och snarkar. Har haft en väldigt mysig dag med min andre hälft idag! En lunch på stan och sedan bio där filmen "Cockpit" avnjöts till en STOR förpackning med popcorn. To be honest var jag mer intresserad av att trycka truten full av dessa smöriga läckerheter än av att se filmen. De snuttar jag hann se mellan varje näve salt var dock överraskande bra! 

På kvällskvisten fick jag suget att baka och simsalabim var en vispgrädde köpt och en kladdkakssmet gjord. Sedan skämdes jag i en halvtimme över att jag hällt smeten i en form som var för stor för min miniugn (kokvrå ni vet) medan Johannes flyttade över smeten till muffinsformar. Tjurade sedan en stund i badrummet över att jag inte har elvisp medan min käre man vispade grädden för hand. Ni kan inte tänka er känslan jag fick när jag sedan insåg att jag för sjutton gubbar har en stavmixer. Blev så arg att jag vägrade smaka på en enda muffins och käkade istället morötter med dipp samt sallad från igår samtidigt som jag muttrade ilskna ord stup i kvarten. 

Har inte riktigt orkat ladda kameran så skänker er en gammal bild. 
 
 
Förresten, gissa vart jag åker med ett underbart gäng människor nästa vecka? Jag ska ge er tre ledtrådar:
 
  1. Svettfläckar kommer vara vanligt förekommande.
  2. Brännskador likaså. 
  3. Jag var där förra sommaren också. 
Glasklart eller hur? Slänger in en bild också. Bara för att jag kan. 
 
 
Den som gissar rätt vinner en muffins. Den som gissar fel vinner muffinspapper med smulor i. Good luck!
 
 
Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer
Postat av: Elinos Östlundus

Mia, du är nog en av de finaste personerna jag känner. Bara så att du är medveten om det!
Jag satsar förresten på att vinna en muffin och jag slänger in en gissning på risets hemställe! (Jag hoppas du fattade det där, är sjukt pepp på att vinna).
Stoor kram! (Huge hug... Det ser lustigt ut på engelska...)

Svar: Finaste Elin, du gör mig glad! Nu kanske jag är ovanligt dum men om du med risets hemställe menar Kina måste jag tyvärr meddela att det är fel svar! (Du kan dock få en muffin ändå, för att jag tycker om dig!)
Mia

2012-07-31 @ 23:21:39
URL: http://brosandi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0