Vem är grodan (jag alltså, om ni inte fattat det än)?

Att ha frågestund när man i snitt har 2-4 läsare är ungefär lika idiotiskt som att bränna tungan på maten varje gång man ska provsmaka. Eftersom jag redan har uppfyllt min idiotkvot vad gäller det sistnämnda så tänker jag inte ha någon frågestund. Men då jag är minst lika besatt av att berätta om mig själv som alla så kallade "storbloggare" så tänkte jag köra en form av intervju med mig själv. Enjoy. 


"Hej grodan, trevligt att ha dig här!"
Äh ja, trevligt att vara här också!. I min säng. 

"Så berätta nu, vem är egentligen grodan?"
Det där är ett rätt så stort område, vet inte riktigt var jag ska börja. 

"Du kan väl börja med att berätta om hur du var som liten?"
Hm okej. På dagis var jag lite av en vilde: rymningsförsök, slogs med spadar, snurrade min gosedjursapa i svansen tills den gick av, kletade grön färg i ansiktet och skrämde skiten ur de mindre barnen genom att agera monster osv. Har alltid varit lite av en babbelmaja, svårt att hålla käften - i alla fall hemma. Fråga min familj bara. 
 
Herr Nilsson - med svansen påsydd ett x antal gånger.
 
"Din familj ja, var inte den rätt stor?"
Stor och stor. Den är väl mer åt lagom hållet. Inte för liten, inte för stor. 5 barn: 4 flickor och 1 pojke där jag är mellanbarnet (och coolast såklart höhö) och två störtsköna göteborgare till föräldrar. Har dessutom sammanlagt under en lång tidsperiod haft 3 hundar, 3 katter, 3 fåglar och en kanin. För tillfället är det tre djur som ligger och latar sig hemma hos mina föräldrar: Maja (vit katt, äldst och den som bestämmer), Lizzie (hund, yngst och också nämnd som allätare) och Hugo II (förbaskade skitfågel som pappa envisas med att behålla). 
 
Mina paintskills är awesome. 
 
"Hur är det med religion och tro? Är det något viktigt för dig?"
Det är något som är extremt viktigt för mig och som påverkar mitt liv varje dag. Att alltid ha en klippa bakom sig som tar emot när jag faller, att känna att det inte tar slut vid döden, att mitt liv har en mening. Jesus är någon som går med mig genom allt som kommer i min väg och jag älskar honom. Fett stolt kristen kan man också kalla det. 
 
Farmors konfirmationspresent till min pappa. 
 
"Är du bra på matlagning?"
Beror på vad bra betyder. Jag kan laga ätbar mat, och vid tillfällen även välsmakande. Mina systrar däremot är mästerkockar varenda en... snorvalpar. 
 
"Hur gammal är du egentligen grodan?"
20 men skiftar mellan 15 och 30 i personligheten olika dagar. 
 
*Hostar*
Vadå? 
 
*Tittar menande på mig själv*
Okej okej, skiftar mellan 4-40 i personligheten, nöjd? 
 
"Hur såg det ut när du senast lekte med din dators cam?"
Ungefär såhär.
 
Gisa min favoritfärg. (Och ja, min säng är en bäddsoffa.)
 

"Nu börjar jag smått tröttna på mig själv så kör en sista fråga"
Det där var väl lite bitchigt med tanke på att det är jag som betalade godiset du tryckte i dig förut men visst, shoot.
 
"Hur dåligt klippte du egentligen luggen imorse?"
Känsliga läsare varnas. 
 
Kort och ojämnt. 
 
 
 
Slut på intervju. 
 
Sådär ja. Nu vet ni lite mer om mig. Något mer säger jag inte så undrar ni något får ni fråga. 
 
 
Nej, jag vet, en ren lögn. Jag kommer säkerligen skriva ut massor mer utan att någon frågar. 
 
 
Yours sincerely invisiblefrog
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder och intressant läsning :)

2012-07-22 @ 08:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0