Rabatt... eller?

Blev medlem hos H&M för någon månad sen och man kan väl säga att jag blivit lite smått bombaderad av erbjudanden och rabatter. 
 
Nej det är inte allt. 
 
Självklart tycker jag om att få rabatt, vem gör inte det? Mitt stora problem är att 70-80 procent (nej jag har inte orkat räkna noggrannt, jisses) av de här rabatterna gäller endast vid:
 
  • "Köp för 300 kr!"
  • "Köp för 400 kr!"
  • "Köp för 500 kr!"
  • "Köp för 1000 kr!"
Alltså mitt handlingsmönster är sällan så. Ofta köper jag något för 100-200 per gång. Visst att jag kan komma upp i 300-400 men har nog aldrig handlat för mer än 400 vid ett och samma tillfälle i någon klädaffär (undantag skor). 
 
Nej jag är inte dum i huvet. Jag vet mycket väl att affären försöker få mig att lägga 1000 kronor och få 200 i rabatt genom att stressa mig med tidsbegränsade erbjudanden. Möjligen kommer jag använda den där 20% rabatten på VALFRI vara (wiie) men de andra? Tveksamt. 
 
Fast vem vet, julklappar ska ju snart börja handlas.
 
Skit samma jag avslutar det här "jag har inget att skriva så jag ordbajsar om rabatter" - inlägget med att skänka ett tack till H&M. Vem vet, kanske kommer jag tjäna asmycket på de här rabatterna. 
 
Förmodligen inte.
 
Men kanske.
 
Det är ju tanken från er som räknas i slutändan i alla fall! 
 
Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0