Självkänsla

Jag åt kladdkaka till frukost idag. Borde jag ha dåligt samvete?
 
Borde jag titta på min otränade och lite fladdriga kropp och må dåligt?
 
Borde jag hata min putmage, mina skavanker, min stora nästa, mitt rufsiga hår och smågula tänder?

Borde jag straffa mig själv eftersom jag inte når upp till kraven på yttre apparition?
 
 
 
Fuck no! Jag tänker inte anpassa mitt utseende eller livsstil efter vad andra tycker. 

"OHÄLSOSAM, shit hur kan du föresrpåka ohälsa?! Alltså om du bara tränade lite och käkade en morot då och då kanske du kan få en lika snygg och platt mage som mig tihi"

Tja jag är rätt så ohälsosam om man ser det ur en synvinkel, jag har inga problem att gotta mig med godis, bakverk, pizza och chips. Mitt i veckan till och med. Men jag har heller inga problem med att laga husmanskost flera dagar i veckan, framförallt dricka vatten vid måltider och älskar promenader. 
 
Jag tänker njuta av mitt liv (om det nu så innebär att äta fett och socker till frukost ibland eller få en adrenalinkick av en löptur), hoppas att ni gör det valet med.

Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0