Käre Arkimedes

Jag jobbar väldigt länge idag och är inte hemma förrän ungefär 23 ikväll. Därför får ni förmodligen vänta ett bra tag innan dagens utmaning kommer. Så länge tänkte jag bjuda lite på en sak jag skrev i gymnasiet. Kanske har lagt ut den här innan men det får ni leva med i så fall. Här är alltså en favorit i repris i mitt liv, tillägnat alla som kämpar med fysiken! 
 


Kära Arkimedes, en av fysikens fader
Du din dumme jöns har inte gjort mig glader
Att i fyra timmar, försöka räkna och förstå
För att på fysikprovet blott ett g uppnå 

Formler hit och formler dit, alla ska de in
Men jag måste dock säga att tråkigast var din
Att densitet plus volym plus något konstigt "g"
Kan bli något överhuvudtaget är j*****t svårt att se  

Tänk om du den dagen, som du tog ett bad
Istället rest ditt arsle och gått en promenad
Då hade du kanske inte förstått och kommit på
Din "Arikmedes princip" som får mig att dig vilja slå


Kära Arkimedes en spark i ändan bör du ha
Så hårt så att du aldrig mer ett steg kan ta
Men tänka sig det hinner jag inte just nu utföra
För tack vare dig, har jag uppgifter kvar att göra

Och för att avsluta denna konstiga frågestund
Vill jag attackera frågan som till dikten står i grund
Kära Arkimedes du som på kunskaper är rik
Varför var du tvungen att forska i fysik?

/ Mia Emelie Lejon 8/3-2009

 

Yours sincerely invisiblefrog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0