Elva sommardrömmar och en bränd macka

Vad jag vill göra i sommar. 
 
  1. Börja lära mig spela gitarr - även om jag misstänker att jag kommer ge upp efter 10 minuter och gnälla på Johannes om att mina fingrar gör ont. 

  2. Försöka uppdatera mitt pianospelande - det håller inte i längden att jag kan spela Idas sommarvisa och blunda samtidigt, kidsen blir inte impade längre.

  3. Plugga i mina matteböcker som jag köpte när jag gick på Chalmers - matte är ändå något jag verkligen älskar och min hjärna behöver lite starkare träningspass än fjortisbloggar. 

     


  4. Åka iväg på minisemester med Johannes - Statoilmacken i Rimforsa eller tivoli i Köpenhamn, det spelar ingen roll var vi hamnar eller hur låg budget jag har så länge jag är med honom. Och hans plånbok. Men mest honom. 


     
  5. Skriva mer - dikter, noveller, låttexter you name it. Snapsvisor? Tja varför inte. 

  6. Sjunga mer och högre i duschen - bara för att jag kan. 

  7. Läsa mer - jag tror jag har fyra, fem påbörjade böcker ståendes i min bokhylla med sloknade bokmärken i. Stackarna behöver ju få lite chokladiga fingeravtryck! 

  8. Vara awesome - åå vänta lite det har jag redan fullbordat, check [x]. 


     
     


  9. Rensa garderoben - hittade 7 år gamla kläder där inne som bara samlar skrynklor och damm och därför behöver det göras en seriös gallring. Beror inte alls på att jag vill shoppa. Inte alls.

  10. Blogga mer - eftersom tre härliga människor suktar efter mina inlägg (seriöst ni borde skaffa er ett liv). (Nej gör inte det förresten, då har jag inga läsare kvar). Puss på er hjärtegull <3 

  11. Sluta klämma ut finnar, "finnliknande"-saker och porer - hade en liten kulle på hakan och nu har jag planeten mars. Blodigt värre. 

     
 
Pfft, jag vet att ni också klämt eller fortfarande klämmer på kroppens blemmor. Mig kan ni inte lura. Vet inte hur det är hos er men hos mig ligger det i blodet eftersom jag har finnar i släkten (Göteborgshumor deluxe). Nej men seriöst min mormor var faktiskt finne. Dock klämde jag aldrig på henne. Fast nog petade jag på henne då och då. 
 
Min handledare på jobbet skulle förresten göra en varm macka i micron idag. Det gick sådär. 
 
 
Jag satt brevid micron och skrev namnlappar. Inte kan de begära att jag ska kunna göra två saker samtidigt! Sen var det kul att höra det fräsa. Väldigt kul till och med. 
 
Yours sincerely invisiblefrog
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0