Bildbomb update

Bloggen har legat på is sen 26 februari. Obviously. Vad sägs om lite återkoppling på livet? 

Under den senaste tiden har jag levt ett hektiskt liv så jag tänkte ta upp ett antal höjdpunkter från varje månad. Fun right? Ni kan väl åtminstone låtsas. Anstränger mig ändå lite och letar upp höjdpunkter på facebook här ju! 
 
Mars 
  • Köpte en ny lampa. Med ugglor på. Mycket viktigt. 
 
  • Gick promenader med Lisa genom tunnlar, vatten och utomhusgym. Där jag försökte träna och nästan sket på mig av ansträngningen. 
 
 
  • Fikade med fina Emma! Tyvärr med äcklig muffins. 
 
 
  • Lisa fyllde gammal och fick bland annat en försenad julklapp i present. 
 
 
  • Jag, Emma, Lisa och Natta söp in min lägenhet. Jag kanske blev lite fullare än resten. 
 
 
  • Emma letade efter boxen och väckte gamla minnen till liv på facebook. 
 
 
  • Robert i min basgrupp i skolan fyllde år och vi överraskade honom med semla. Glömde köpa ballong så jag fixade en kondomgås istället. 
 
 
  • Mitt hår blev totally rött och jag hittade en bild från när jag var 12. 
 
 
  • Umgicks med Lisa och hennes dotter. Jag knöt skor, vi åt kinabuffé och försökte göra hårdkokta ägg som blev galet löskokta. 
 
 
  • Sen vart jag uttråkad på mänskligheten och målade en drömvärld istället. 
 
 
April
  • En plats som varit mitt andra hem sen konfirmationen började rivas. Stora Höga församlingshem <3

  • Höll i bebistumme. 
 
 
  • Fick en frälsarkrans. 
 
 
  • Firade Johannes födelsedag med fika. Helt sjukt gott wienerbröd. Helt sjukt äcklig varm choklad. 
 
 
  • Åkte till Falköping och gjorde audition för en av rollerna i Teaterveckans uppsättning. Åt mycket kakor med mycket trevligt folk. 
 
 
  • Umgicks överraskande nog med fröken Lisa också. Vi fann mögliga jordgubbar på Frölunda Torgs Hemköp, kollade på skräckfilmen IT (jag höll för öronen hela filmen) och snuskade oss lite. 
 
 
Maj
  • Fyllde 22 år ung. 
 
 
  • Chillade med Lisa (SURPRISE MOTHERFUCKERS) och åt glass. 
 
 
  • Firade världens bästa Conchiglias födelsedag. Sov över från fredagen för att hjälpa till att städa och fick gosa med finaste hundarna samt avnjuta bästa kaffet. Jag blev lite sådär smått apfull under lördagen och Lisa lyckades smälla till min arm så det lämnade märken. Bad ass. 
 
  • Färgade för första gången håret själv. Ville ha lila. Fick någon gott och blandat mix. 
 
 
Juni
  • Överraskande nog fick jag en roll i teatern samt blev invald i föreningens styrelse. För mer info (FÖR DET ÄR VÄL KLART NI KOMMER OCH STÖTTAR OSS?!) om föreningen, föreställningen och biljettbokning kan ni kolla in: http://teaterveckan.se.

    För att se mig och några till mitt uppe i repetitioner så kan ni läsa följande artikel (och kolla på de smarriga bilderna): http://www.falkopingstidning.se/artikel/95887/shakespeare-till-gudhem

  • Umgicks intensivt med Lisa såklart också. Vi hann med att äta mer glass. Äta frozen blabla vad det nu heter (för icke sött för att läggas på minnet), motionera, köpa lördagsgodis, åka till Åhaga i Borås. Jag köpte dessutom en tavla och av någon oförklarlig anledning gick Lisa bananas med sin sax över tröjor som jag fick stå modell för efteråt. Bäst av allt var dock att få umgås med Lisas underbara dotter. Lilla hjärtat. 
 
 
 
Nu kanske folk undrar varför Lisa är med överallt. Hon är som en äggmök. Sprider sig i hela omgivningen och sticker folk i näsan. Silent but deadly. Puss på dig babe <3 
 
 
Som avslutning vill jag bjuda er på den här. Det har ni förtjänat. 
 
 
 
Yours sincerely invisiblefrog

Kommentarer
Postat av: Dainty Decibel

Du kan vara äggmök <3

2014-07-17 @ 16:43:17
URL: http://daintydecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0